felanmälan, Kontakt, Öppettider mEd mera

Felanmälan

Felanmäl i första hand till maskinisten

Felanmälan görs till Brf Bränneriets maskinist. I första hand via e-post till maskinisten@branneriet.se, i andra hand via tfn 08–668 96 12.

Akuta fel behandlas vanligtvis samma dag om anmälan görs vardag före kl. 15. I annat fall behandlas de nästa vardagsmorgon.

När du felanmäler till maskinisten på telefonsvarare eller e-post, tänk på att ange:

  • Ditt namn, telefonnummer och lägenhetsnummer

  • Felet

  • Var och när det inträffade och om det fortfarande pågår.

Ring journummer för akuta fel som inte kan vänta till nästa vardagsmorgon

Hissar: Hissgruppen AB, tfn 08–21 33 00 (dygnet runt)

Garageportar: Assa Abloy, tfn 020–24 98 00 (dygnet runt)

Övrigt: HSB Jour, tfn 08–657 77 20 (vardagar före kl. 16), 08–695 00 00 (övrig tid).

OBS! Även om jour tillkallas ska maskinisten informeras via telefonsvarare eller e-post.

Annan felanmälan

Bredband: Anmäl problem i detta formulär till bredbandsgruppen

Kabel-TV: Telenor kundtjänst, tfn 020–222 222 (vardagar kl. 8–18)

Portlås: Categoridata, se information i portarna.

Maskinist och Maskinistexpedition

Lars Andersson är föreningens maskinist, fastighetsskötare och serviceperson. Maskinistexpeditionen finns på Reimersholmsgatan 37, 1 tr.

Öppettider: expeditionen är bemannad tre dagar per vecka: måndag, onsdag, torsdag kl. 07.30–09.00. Övriga tider: ring telefonsvararen.

Telefon: 08–668 96 12 (med telefonsvarare när expeditionen är stängd)

E-post: maskinisten@branneriet.se.

OBS! I nuvarande situation, med krav på att minimera risk för smittspridning, får bara en person åt gången besöka maskinistexpeditionen. Köa utanför, med behörigt avstånd. Inga besök om du har minsta sjukdomstecken!

Kontakta maskinisten när du vill:

  • anmäla fel, borttappade taggar etc.

  • boka gästrum, Åttingen och andra gemensamma lokaler

  • låna verktyg, till exempel slagborrmaskin, pirra, stege, bord för tapetsering med mera

  • få tagg och tillgång till port, garage, container, källarförråd, grov- och elsoprum, cykel- och barnvagnsrum mm

  • köpa nycklar till andra, gemensamma lokaler.

Betalningar och återbetalningar

Bokning av Åttingen och gästrum görs via mejl till expeditionen. Bekräftelse på bokningen får också via mejl. Kvittera nyckel på maskinistexpeditionen under dess öppettider.

Betalning för Åttingen eller rum görs på din avgiftsavi för kvartalet efter din anmälan. Avbokningar senare än en vecka före bokad dag debiteras på din avi.

Återbetalningar görs till ditt bankkonto. Du måste ha anmält ditt konto hos Swedbank för att få återbetalningen. Anmäl ditt konto via: https://cap3025.itella.se/SwedbankKontoreg.

HSB Kund- och medlemsservice

Föreningen har avtal med HSB Kund- och medlemsservice för att hantera begäran om andrahandsuthyrning, bostadsavgift och avier, pantförskrivning, överlåtelse, garagehyra, kö till garageplats och förråd, HSB-medlemskap med mera.

Telefon: 010-442 11 00, vardagar kl. 8–16.30, förlängt till kl. 18 på torsdagar.

E-post: service.stockholm@hsb.se.

På Mitt HSB (hsb.se/stockholm) kommer du själv åt information om din bostad, bland annat månadsavier och behållning på den inre fonden.

Förvaltaren

Föreningens förvaltare Carin Terner på Einar Mattsson AB kontaktas vid frågor om renovering av lägenheterna, i samband med vatten- eller andra skador etc.

Hon nås enklast via e-post: brf-branneriet@einarmattsson.se.

Styrelsen

Styrelsen nås på e-post: styrelsen@branneriet.se.

Mer om styrelsen