felanmälan, Kontakt mEd mera

Felanmälan

Akuta eller icke-akuta fel på fastighet 

Akuta fel som måste åtgärdas omgående (exempelvis läckande vatten) anmäls till: HSB Jour på 08-657 77 20 (vardagar klockan 07–16) eller 08-695 00 00 (övrig tid), 

Ange ditt namn, tresiffriga lägenhetsnummer, adress och beskriv felet.

Boende anmäler övriga fel på fastigheten till: maskinisten@branneriet.se.

Lokalhyresgäster anmäler övriga fel på fastigheten till: kundtjanst@fastighetsagarna.se eller branneriet@einarmattsson.se.     

Fel på hiss eller garageport

Hissar: Hissgruppen AB, 08–21 33 00 (dygnet runt).

Garageportar: Assa Abloy, 020–24 98 00 (dygnet runt).

Fel bredband eller kabel-tv

Bredband: Bahnhofs kundservice, 010-510 00 00.

Kabel-tv: Telenor kundtjänst, 020–222 222 (vardagar klockan 8–18).

Maskinisten

Lars Andersson är föreningens maskinist, fastighetsskötare och serviceperson. 

E-post: Använd i första hand e-post för kontakt med maskinisten: maskinisten@branneriet.se.

Telefon: 08–668 96 12 (med telefonsvarare när maskinisten är oanträffbar)

Kontakta maskinisten när du behöver:

På grund av pågående övergång till nya lås med nyckeltagg, så lämnas inga nya nycklar ut.

Frågor om ombyggnation, renovering, vattenskador och liknande skickas till föreningens förvaltarebrf-branneriet@einarmattsson.se. 

Förvaltaren

Föreningens förvaltare är Baker Alaaraji på Einar Mattsson AB. Kontakta förvaltaren om bland annat:

Förvaltaren nås enklast via e-post: brf-branneriet@einarmattsson.se. 

HSB Kund- och medlemsservice

Föreningen har avtal med HSB Kund- och medlemsservice. Boende kan kontakta dem för bland annat: 

Telefon: 010-442 11 00, vardagar klockan 8–16, förlängt till klockan 18 på torsdagar.

E-post: service.stockholm@hsb.se

På Mitt HSB (hsb.se/stockholm) kommer du själv åt information om din bostad, bland annat månadsavier och behållning på den inre fonden.

Styrelsen

Styrelsen nås på e-post: styrelsen@branneriet.se.

Mer om styrelsen