felanmälan, Kontakt mEd mera

Felanmälan

Anmäl fel till fastighetsskötaren via fastighetsägarna.se, kundservice@fastighetsagarna.se eller 08-617 76 00 (måndag torsdag klockan 717, fredag klockan 716).

Akuta fel under andra tider (till exempel vattenläckage) anmäls till HSB jour 08-695 00 00. Informera även kundservice@fastighetsagarna.se.

När du felanmäler, ange:

Fel på hissar, bredband eller kabel-tv

Hissar: Hissgruppen AB, 08–21 33 00 (dygnet runt).

Bredband: Bahnhofs kundservice, 010-510 00 00 (vardagar klockan 9–18, helger klockan 10–14).

Kabel-tv: Telenor kundtjänst, 020–222 222 (vardagar klockan 8–18).

Fastighetsskötaren

Lars Andersson var föreningens maskinist/fastighetsskötare till oktober 2023. Fastighetsägarna Service tog över fastighetsskötseln den 20 november 2023.

Kontakt: fastighetsägarna.se, kundservice@fastighetsagarna.se eller 08-617 76 00 (måndag torsdag klockan 717, fredag klockan 716).

Kontakta fastighetsskötaren när du behöver:

Fastighetsägarna erbjuder också hjälp med enklare arbeten i hemmet mot en fast avgift. Exempelvis byte av blandare, handfat eller toalett, rensning eller byte av avlopp, felsökning av vitvaror och andra enklare hantverkstjänster. Kontakta dem enligt ovan.

Frågor om ombyggnation, renovering, inglasning av balkonger, vattenskador, ventilation och liknande skickas till föreningens förvaltare. 

Förvaltaren

Föreningens förvaltare är Fastighetsägarna Service. Kontakta förvaltaren om bland annat:

Förvaltaren nås via forvaltare@fastighetsagarna.se. 

HSB Kund- och medlemsservice

Föreningen har avtal med HSB Kund- och medlemsservice. Kontakta dem för bland annat: 

Kontakt: service.stockholm@hsb.se eller 010-442 11 00 (vardagar klockan 8–16.30, dag före röd dag klockan 8–13).

På Mitt HSB (hsb.se/stockholm) kommer du själv åt information om din bostad, bland annat månadsavier och behållning på den inre fonden.

Styrelsen

Styrelsen nås på e-post: styrelsen@branneriet.se.

Mer om styrelsen