felanmälan, Kontakt, Öppettider mEd mera

Felanmälan

Felanmäl i första hand till maskinisten eller förvaltaren

Anmäl fel på fastigheterna till brf Bränneriets maskinist. I första hand via maskinisten@branneriet.se, i andra hand via tfn 08–668 96 12. Bredband och TV felanmäls separat, se nedan.

Anmälan av skadedjur eller frågor om renoveringar, bostadsanpassningar etc. skickas till föreningens förvaltare brf-branneriet@einarmattsson.se.

Akuta fel behandlas vanligtvis samma dag om anmälan görs vardag före kl. 15. I annat fall behandlas de nästa vardagsmorgon.

När du felanmäler till maskinisten eller förvaltaren på telefonsvarare eller per e-post, tänk på att ange:

  • Ditt namn, telefonnummer och lägenhetsnummer

  • Felet

  • Var och när felet inträffade och om det fortfarande pågår.

Ring journummer för akuta fel som inte kan vänta till nästa vardagsmorgon

Tänk på att dessa jourutryckningar kostar mycket pengar för föreningen, så kontakta nedanstående enbart för akuta och allvarliga fel som inte kan vänta till nästa morgon, till exempel trasiga hissar eller garageportar. OBS! Även om jour tillkallas ska maskinisten informeras via telefonsvarare eller e-post.

Hissar: Hissgruppen AB, tfn 08–21 33 00 (dygnet runt).

Garageportar: Assa Abloy, tfn 020–24 98 00 (dygnet runt).

Övrigt: HSB Jour, tfn 08–657 77 20 (vardagar före kl. 16), 08–695 00 00 (övrig tid).

Felanmälan av bredband och kabel-TV

Bredband: Anmäl problem i detta formulär till bredbandsgruppen.

Kabel-TV: Telenor kundtjänst, tfn 020–222 222 (vardagar kl. 8–18).

Maskinist och maskinistexpedition

Lars Andersson är föreningens maskinist, fastighetsskötare och serviceperson. Maskinistexpeditionen finns på Reimersholmsgatan 37, 1 tr. Vid Lars frånvaro bemannas expeditionen av andra.

Öppettider: expeditionen är bemannad måndagar och torsdagar kl. 08.00–09.00 (från den 1 september). Övriga tider: använd e-post i första hand eller ring telefonsvararen.

Telefon: 08–668 96 12 (med telefonsvarare när expeditionen är stängd)

E-post: Använd i första hand e-post för kontakt med maskinisten, maskinisten@branneriet.se.

Kontakta maskinisten när du vill:

  • anmäla fel, borttappade taggar etc.

  • få tagg eller tillgång till port, garage, container, källarförråd, grov- och elsoprum, cykel- och barnvagnsrum mm

  • boka, låna eller köpa nyckel till vissa gemensamma lokaler

  • låna slagborrmaskin eller pirra.

Betalningar och återbetalningar

Betalning för Åttingen eller gästrum görs via din avgiftsavi kvartalet efter din bokning. Avbokningar senare än en vecka före bokad dag debiteras på din avi.

Återbetalningar görs till ditt bankkonto. Du måste ha anmält ditt konto hos Swedbank för att få återbetalningen. Anmäl ditt konto via: https://cap3025.itella.se/SwedbankKontoreg.

Mer om Åttingen och gästrummen

Förvaltaren

Föreningens förvaltare är Sivert Christoffersson på Einar Mattsson AB. Förvaltaren ska kontaktas om bland annat:

  • anmälan av skadedjur

  • vatten- eller andra skador

  • bostadsanpassning

  • frågor om renovering av lägenheterna, balkonginglasning etc.

Förvaltaren nås enklast via e-post: brf-branneriet@einarmattsson.se.

HSB Kund- och medlemsservice

Föreningen har avtal med HSB Kund- och medlemsservice för att hantera:

  • begäran om andrahandsuthyrning

  • bostadsavgift och avier

  • pantförskrivning och överlåtelser

  • hyra för och kö till garageplats och förråd

  • utbetalningar ur inre fond

  • HSB-medlemskap

med mera.

Telefon: 010-442 11 00, vardagar kl. 8–16.30, förlängt till kl. 18 på torsdagar.

E-post: service.stockholm@hsb.se.

På Mitt HSB (hsb.se/stockholm) kommer du själv åt information om din bostad, bland annat månadsavier och behållning på den inre fonden.

Styrelsen

Styrelsen nås på e-post: styrelsen@branneriet.se.

Mer om styrelsen